Tarieven Alles-in-1 abonnementen

Hieronder kun je eenvoudig het maandtarief berekenen wat in jouw situatie van toepassing is. De getoonde tarieven zijn exclusief BTW.

Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust even concact met ons op.
  • Zijn er opstartkosten?

    Nee, wij richten de administratie in en koppelen de bank en eventuele andere software aan Exact Online zonder bijkomende kosten. Indien je factureert met Exact passen wij tevens het factuursjabloon kosteloos aan naar jouw wensen.

  • Kan ik mij kassasysteem of factureringssoftware aan Exact koppelen?

    Vaak wel, dit kan je een voordeel opleveren omdat voor facturen die geautomatiseerd bij ons aangeleverd worden, geen extra staffels in rekening gebracht worden.

  • Wat is het voordeel om met Exact Online te factureren?

    Als je gemiddeld meer dan 10 facturen per maand verstuurt is het goedkoper dan de facturen bij ons aanleveren omdat je in dat geval geen extra staffel(s) nodig hebt. Verder is de factuur direct in de boekhouding verwerkt en ziet deze er professioneel uit. Tenslotte kun je ook offertes, betalingsherinneringen versturen en een iDEAL link aan de begeleiden e-mails bij je facturen toevoegen, waardoor je klanten makkelijker kunnen en vaak ook sneller zullen betalen.

  • Hoe zijn de tarieven voor de staffels voor extra facturen bepaald?

    Extra facturen zorgen niet alleen voor extra kosten voor het verwerken van deze facturen, maar ook zijn er meer bankmutaties en is de administratie en de jaarrekening complexer. Alle deze zaken zijn in het tarief voor een extra staffel meegenomen.

  • Is mijn administratie altijd up-to-date?

    Dat is wel de bedoeling. De administratie wordt zoveel mogelijk automatisch bijgehouden: de bank wordt dagelijks automatisch bijgewerkt en ook de door jou aangeleverde facturen worden grotendeel geheel geautomatiseerd direct verwerkt. Ook afschrijvingen en loonjournaalposten worden automatisch maandelijks geboekt. Vervolgens bekijken wij meerdere malen per maand of er nog zaken ontbreken. Zo ja, dan vragen we die bij jou op. Om de administratie up-to-date te houden is het daarom van belang dat je tijdig en doorlopend al je facturen aanlevert en je adequaat antwoord geeft op onze vragen.

  • Ik word later in het jaar dan in januari klant, betaal ik dan een hoger of lager maandbedrag?

    Dat ligt eraan. Indien de jaarstukken en aangifte Inkomstenbelasting en/of Vennootschapsbelasting al verzorgd zijn door je vorige adviseur of je een starter bent zorgt dit voor een lager maandbedrag. Indien we qua administratie een aantal maanden moeten inhalen en je jaarstukken en aangiftes nog wel moeten verzorgen moeten de totale kosten over minder maanden worden verdeeld en is het maandbedrag hoger. Vanaf het tweede jaar betaal je dan het bedrag zoals het op de website staat.

  • Ik ben starter, betaal ik dan een lager maandbedrag?

    Ja. De maandtarieven hebben namelijk betrekking op de werkzaamheden die wij uitvoeren in de periode waarover wij factureren. Bijvoorbeeld: in 2023 verzorgen wij de administratie en BTW-aangiftes over 2023 en de jaarstukken en aangifte Inkomsten- en/of Vennootschapsbelasting over 2022.

    Indien je starter bent hoeven wij nog geen jaarstukken aan aangiftes te verzorgen over het voorgaande jaar. Hierdoor betaal je het eerste jaar een fors lager tarief. Vanaf het tweede jaar betaal je het bedrag zoals het op de website staat.

  • Hoe lang zit ik aan het abonnement vast?

    Je kunt het abonnement maandelijks opzeggen. Hebben wij de jaarstukken en aangiften Inkomstenbelasting en Vennootschapsbelasting al verzorgd en zijn nog niet alle termijnen over het lopende kalenderjaar in rekening gebracht? Dan volgt een eindafrekening.

  • Op welke periode hebben de maandtarieven betrekking?

    De maandtarieven hebben betrekking op de werkzaamheden die wij uitvoeren in de periode waarover wij factureren. Bijvoorbeeld: in 2023 verzorgen wij de administratie en BTW-aangiftes over 2023 en de jaarstukken en aangifte Inkomsten- en/of Vennootschapsbelasting over 2022. De maandtermijnen die je in 2023 betaalt hebben betrekking op die werkzaamheden.

  • Wat als ik meer of minder facturen of loonstroken verbruik dan vooraf aangegeven?

    Indien je personeel in dienst hebt worden maandelijks het werkelijk aantal loonstroken in rekening gebracht. Indien je meer of minder facturen hebt verbruikt dan aangeven dan volgt er aan het einde van het jaar een afrekening op basis van het werkelijk verbruik.

  • Hoe betaal ik de maandtermijnen?

    De maandtermijnen worden automatisch van je bankrekening afgeschreven.

  • Wat kan ik allemaal met het dashboard van Exact Online?

    In het dashboard kun je je bedrijfsresultaten volgen, openstaande debiteuren en crediteuren inzien, facturen terugvinden, facturen uploaden en betalingen verrichten. Indien je ook factureert met Exact Online (tegen een meerprijs) kun je tevens offertes en betalingsherinneringen versturen en een iDEAL link aan de begeleidende e-mails van je facturen toevoegen.

  • Kan ik korting krijgen als ik mijn administratie zelf verwerk?

    Nee, de abonnementen zijn bedoeld voor ondernemers die hun boekhouding volledig aan ons willen uitbesteden. Indien je zelf de administratie boekt kunnen we een offerte op maat verstrekken, neem hiervoor contact met ons op.

  • Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een abonnement te kunnen afsluiten?

    Je bent bereid je bank aan Exact Online te laten koppelen, je facturen tijdig en doorlopend aan ons aan te leveren en het maandtarief automatisch van je rekening te laten afschrijven.